Publicitat
Publicitat

Col·loqui +60 sobre 'La indústria funerària i les seves alternatives'

A l'Escala s'ha organitzat dins del programa +60 el col·loqui titulat 'La indústria funerària i les seves alternatives' a càrrec de l'entitat de 'Som Provisionals'. Una xerrada dirigida a la gent gran del municipi que ha tingut com a objectiu donar a conèixer els drets dels usuaris davant de les funeràries.

En el marc de les activitats que s'organitzen a l'Escala dirigides al col·lectiu +60, la Sala Polivalent del Casal del Jubilat ha acollit el col·loqui titulat 'La indústria funerària i les seves alternatives' organitzat per l'entitat de 'Som Provisionals'.

L'objectiu de la xerrada ha estat tractar els drets de les usuàries i els usuaris davant de les funeràries, analitzant com la indústria i el marc legal actual influeixen en els preus, ritmes i pràctiques en els processos del final de vida. L'activitat ha estat emmarcada en el programa de conferències informatives organitzades pel consistori i que són dirigides a la gent gran del municipi.

A la xerrada s'ha ofert una pinzellada dels drets que tenim com usuaris davant de les funeràries i de la conveniència de tenir pensat amb antelació com volem que sigui el nostre funeral o el dels nostres éssers estimats.

Des de 'Som Provisionals' reconeixen que tot i que és poc habitual deixar per escrit les condicions que volem pel nostre funeral, cada vegada més gent es responsabilitza d'aquest moment que acaba sent inevitable per a tots.

Tal com s'ha exposat al col·loqui, la indústria funerària i el marc legal dificulten moltes vegades la sobirania en el morir i imposen uns ritmes, uns preus i unes pràctiques que limiten i desapoderen a les persones, d'aquí l'importancia de conèixer els nostres drets com a usuaris davant les funeràries.

Comentaris de l'àudio



© 2026 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar