Publicitat
Publicitat

El perill dels suplements alimentaris

Ha crescut de manera exponencial el nombre de persones que prenen complements alimentaris com vitamines o pro-biòtics, que adquireixen sense control a internet. Els professionals no recomanen l'automedicació per seguretat i pels efectes adversos que pot tenir en alguns casos.

Unes pastilles d'Omega 3, vitamina C o D, probiòtics, i una llarga llista de suplements o complements alimentaris estan a disposició dels usuaris per tal de, teòricament, reforçar les mancances del seu organisme.

Els professionals mèdics estan totalment en contra de l'automedicació, i recomanen, primer una bona dieta, que conté tot el necessari pel cos, i després, que en cas de necessitat es consulti al metge.

En parlen al programa Parlem d'aquest divendres la dietista Laura Roguera i l'infermera Meritxell Casellas, de l'ABS de l'Escala.

Es lamenta la facilitat per aconseguir complements i que a les xarxes socials es promoguin  de manera indiscriminada.

Cal afegir que alguns d'aquests complements poden ser incompatibles amb altres medicacions o malalties i generar efectes adversos.

La conclusió final és senzilla i curta.

Recordem, l'entrevista completa del Parlem es podrà trobar íntegra a la carta a www.canal10.cat a partir d'aquest divendres a les 8 del vespre.

Comentaris de l'àudio



© 2026 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar