L'Escala ja ho té tot a punt per gaudir aquest dijous de la tradicional Cantada d'Havaneres, que enguany arriba a la seva 48a edició. En aquesta ocasió comptarà amb els grups Peix Fregit, Son de l'Havana i l'Espingari que oferiran una trentena de temes.
La Platja de l'Escala s'omplirà aquest dijous al vespre per gaudir de les havaneres en una de les cites més esperades de l'estiu al municipi, la tradicional Cantada d'Havaneres que organitzen conjuntament la Penya Blaugrana de l'Escala i l'Ajuntament. Si el temps ho permet, està previst que la cantada s'inici a les 22h i s'allargui fins ben entrada la mitjanit.
Els encarregats d'inaugurar la vetllada seran el grup L'Espingari, un trio nascut el 1982 que actualment està integrat per Joan Perarnau, Ricard Perarnau i Joan Perarnau. L'Espingari durà a l'Escala melodies conegudes com Mariner de terra endins o La calma de la mar. Tot seguit, serà el torn de Son de l'Havana, un quartet format per David Jarque, Llorenç Fernández, Oriol Roca i Josep M. Olaya. Interpretaran a l'Escala temes com Mare vull ser pescador, Lola la tavernera o La Gavina. Tancarà a la cantada, el grup de Palafrugell Peix Fregit, creat pels volts del 1972 i actualment format per Jordi Tormo, Pere Molina i Norbert Torrecillas. Entre el seu repertori destaquen La barca abandonada i Ulls Verds.
A la Cantada no hi faltaran tampoc les havaneres La Bella Lola i El meu avi, que interpretaran conjuntament els tres grups al final. La vetllada acabarà amb un cant conjunt d'Els segadors. Un any més, el presentador de la cantada serà el periodista Espertac Peran.
Assistir-hi és gratuït si s'escolta la cantada des de la platja. Per accedir a la zona de La Riba, on com ja és habitual s'habilitarà un espai amb cadires, és necessari adquirir una entrada per cinc euros. Es poden comprar a partir de les 21h a La Riba. L'entrada també inclou un got de cremat.