Publicitat
Publicitat

L’Escala i Veolia impulsen la digitalització de la xarxa d’aigua

L’Escala i l'empresa multinacional 'Veolia' activen la digitalització de la xarxa d’aigua amb 153.000 euros de fons europeus per millorar l’eficiència del servei i reduir pèrdues. El projecte permetrà modernitzar la gestió del servei, millorar-ne l'eficiència i avançar cap a un model més sostenible. 

L'Ajuntament de l'Escala i la companyia global de serveis mediambientals 'Veolia' han finalitzat un projecte de digitalització de la xarxa d'abastament d'aigua per millorar l'eficiència del servei. Dotat amb 153.000 euros, el pla ha estat finançat en un 80% a través dels fons europeus Next Generation.

L'actuació es vertebra en tres eixos: la sectorització de la xarxa, la detecció intel·ligent de fuites en temps real i la millora en la gestió avançada de dades. Els beneficis principals inclouen la reducció de pèrdues d'aigua, una resposta més ràpida davant incidències, la detecció més àgil de consums anòmals i comportaments fraudulents, i anàlisis diàries que garanteixin l'òptim funcionament de la xarxa.

Des del consisitori escalenc asseguren que amb aquest pla de millores, l’Escala fa un pas endavant cap a una gestió més intel·ligent, eficient i sostenible dels recursos hídrics, i que contribuirà a l'adaptació al canvi climàtic del municipi.

Comentaris de l'àudio



© 2026 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar