Publicitat
Publicitat

Es comencen a retirar els patinets que no compleixen la normativa

L'Escala ha començat a aplicar la normativa sobre patinets. La policia local està fent els controls perquè es compleixi el reglament i està retirant de la circulació els que no estan homologats. Es revisen la documentació, el casc, l'assegurança o el compliment de les normes de circulació.

En els últims dies, els controls de la policia local han retirat de la circulació un total de 24 patinets per incomplir la normativa.

En alguns casos han suposat una sanció d'entre 350 i 600 euros, depenent de la potència del vehicle.

Un 90% d'aquests patinets retirats són fabricats abans de 2024 i, per tant, no estan homologats, no disposen de certificat. Això sÍ, els seus propietaris tenen la possibilitat d'homologar-los abans de dos mesos i aportar la documentació, una gestió complicada, ja que només hi ha un laboratori a Tarragona que ho pot fer i el cost és d'uns 500 euros. Si quan es retira el propietari diu que no l'homologarà es porta a desballestar.

L'alcalde de l'Escala, Josep Bofill, diu que s'aplica la normativa.

A l'hora de fer els controls de patinets es distingeix entre dos tipus infraccions, les documentals i les dinàmiques.

Les documentals es tramiten a través del Servei Català de trànsit, i tenen en compte si el vehicle està homologat, si té matrícula, si té assegurança i no ha estat modificat per augmentar la velocitat.

Les dinàmiques es centren en l'edat del conductor,  14 anys,  i no es pot circular, amb dues persones, contra direcció o per les voreres, han de portar llum, no es pot conduir amb auriculars o parlant per telèfon mòbil i no es pot superar la taxa legal d'alcoholèmia.

Pel que fa a l'Escala, la normativa local diu que es pot circular sense casc.

L'alcalde Josep Bofill ho explicava al programa Línia Directa de Canal 10 Empordà, on també es referia, entre d'altres, a la zona del Riuet. Davant les veus que denuncien l'abandonament del barri en molts aspectes, responia que s'hi està intervenint com mai.

Una de les qüestions que és a l'aire és la gratuïtat del pàrquing de Can Parals. L'alcalde era contundent.

Referint-se als projectes finançats amb fons Next Generation, explicava que no s'hi podia encabir qualsevol inversió, s'havien de centrar en les condicions que posava Europa. Per exemple, el carril bici en direcció a Empúries.

El programa íntegre del Línia Directa es pot trobar a la carta a www.canal10.cat.

Comentaris de l'àudio



© 2026 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar