Publicitat
Publicitat

L'ampliació del CAP i el front marítim de l'Escala, finalistes als Premis d’Arquitectura de les Comarques de Girona

El jurat ha seleccionat les 15 obres que optaran als Premis d'Arquitectura de les Comarques de Girona, entre els quals hi ha l'ampliació del CAP Moisès Broggi i el front marítim de l'Escala. Els guanyadors es donaran a conèixer el 29 de maig durant un acte a la seu de la demarcació de Girona del col·legi.

Els Premis d'Arquitectura de les Comarques de Girona han seleccionat 15 finalistes per optar a uns guardons, que s'entregaran el 29 de maig a la seu de la demarcació de Girona del Col·legi d'Arquitectes. L'ampliació del CAP Moisès Broggi opta a endur-se el reconeixement en la categoria d'arquitectura, mentre que el front marítim de l'Escala ho fa en la secció de paisatges. 

En concret, el centre sanitari va inaugurar les noves instal·lacions a finals de l'any passat, que han permès reformar i ampliar l'equipament. Sota el segell de Jaime Coll i Judith Leclec, el projecte es va idear com un conjunt unitari, per tal d'evitar el contrast entre l'edifici construït l'any 2001, que s'ha reservat a l'atenció programada, amb la recent construcció, destinada al circuit d'urgències. 

Pel que fa a la reforma del front marítim, l'ha dirigit l'arquitecte Carlos Ferrater amb diferents col·laboradors, entre el 2016 i el 2025. L'estratègia central del projecte gira entorn de la depuració visual, és a dir, es va optar per eliminar els elements que podien distorsionar i, així, potenciar la mirada cap badia. 

Enguany, els premis arriben a la 28a edició i d'ençà que l'Escala ha comptat amb dos projectes finalistes, com foren la urbanització del nucli històric de Sant Martí d'Empúries l'any 1997, i la restauració i adequació del fòrum romà del jaciment d'Empúries el 2010. Ara bé, l'edifici de recepció del museu arqueològic va obtenir una menció especial fa deu anys. 

D'entre les 15 obres finalistes d'aquesta edició, sis estan ubicades a l'Alt Empordà. Un total de 77 projectes es van presentar als guardons, que, més enllà de la cerimònia d'entrega, també ha programat una exposició amb fotografies a Girona, que alhora recorrerà Banyoles, Figueres i Olot fins al 28 de juny. 

Comentaris de l'àudio



© 2026 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar