El Pla Educatiu d'Entorn comptarà amb un complement pressupostari de 7 mil euros, que aportarà l'Ajuntament de l'Escala, per tal d'oferir sessions de reforç en els centres escolars del municipi, així com l'obertura a les tardes de la biblioteca de l'Esculapi. La iniciativa, que s'aplica des de fa dos anys a la localitat, també habilitarà un monitor extra a les classes de natació, després que l'institut hagi detectat que alguns alumnes no saben nedar.
El Departament d'Educació aporta uns 36 mil euros al Pla Educatiu d'Entorn de l'Escala, d'entre els quals uns 27 mil es destinen a la contractació d'un tècnic, mentre que els 9 mil restants són per organitzar activitats adreçades a la comunitat educativa del municipi. El consistori, però considera que la partida "no és suficient" per cobrir les necessitats de les escoles i en aquest sentit, efectuarà una aportació de 7 mil euros, que es veuran reflectits en els comptes de l'any vinent. En concret, l'augment del pressupost servirà per oferir sessions de reforç en els centres, així com l'obertura a les tardes de la biblioteca de l'Esculapi.
Fa dos anys que el Pla Educatiu d'Entorn s'aplica a l'Escala, i com a novetat d'aquest curs, la mesura permetrà habilitar un monitor suplementari durant les classes de natació de secundària. És una demanda que ha emès l'institut, arran que detectés alguns alumnes que no saben nedar, amb l'objectiu d'adaptar les sessions a tots els nivells.
No obstant això, el centre també ha notificat una problemàtica entre les adolescents. Hi ha noies, que per motius de religió, cultura o societat, deixen d'assistir a les classes de natació, quan arriben a l'institut. Una casuística alarmant, que es reprodueix en altres municipis de Catalunya.
El Pla Educatiu d'Entorn resta vigent al municipi, i a hores d'ara, el consistori està perfilant la partida pressupostària, que s'inclourà en els comptes de 2026. Els tècnics també estan en contacte amb les escoles del municipi, per tal de coordinar noves xerrades i tallers adreçats a la comunitat educativa i les famílies, i així, no superposar temàtiques amb els centres i AFAs.