Publicitat
Publicitat

'Aturem el genocidi', l'institut s'adhereix a les protestes contra la guerra a Gaza

L'institut El Pedró s'afegeix a les concentracions contra la guerra a Palestina, que aquest dijous s'estan duent a terme arreu de Catalunya, sota el lema 'aturem el genocidi'. Durant mitja hora, l'alumnat del centre ha treballat a l'aula el conflicte, des dels orígens i fins als darrers esdeveniments succeïts a la Franja.

A la porta d'accés de l'institut el Pedró es pot llegir el poema 'Quan vingueren per mi', que l'alemany Martin Niemöller va escriure després de l'ascens dels nazis al poder, i com un conjunt de la població va mirar cap a una altra banda.

Dins les aules del centre, aquest dijous, els docents han treballat amb l'alumnat el conflicte d'Israel i Hamàs, per tal que els joves coneguin l'origen i els darrers esdeveniments succeïts a Gaza. L'acció s'emmarca dins una jornada reivindicativa a favor del poble palestí, que s'està realitzant arreu de Catalunya, sota el lema 'aturem el genocidi'.

L'equip directiu erigeix el centre en un espai per a treballar els valors i la cultura de la pau. En aquest sentit, explica que els estudiants no estan exempts dels conflictes que transcorren a escala internacional, i per això, consideren fonamental contextualitzar-los a l'aula. 

Sindicats de mestres i estudiants han convocat aturades de 30 minuts a instituts i escoles de Catalunya. A l'Escala, en canvi, s'ha optat per dedicar la franja horària del pla lector a l'ofensiva contra Gaza. Un espai, que disposa l'alumnat per reforçar la comprensió lectora i que un cop a la setmana s'obre el debat entorn de l'actualitat. 

Hi han participat el conjunt dels estudiants del centre. A les 7 de la tarda, s'han organitzat manifestacions a les principals ciutats del país. 

Comentaris de l'àudio



© 2025 radiolescala.cat - Avís legal - Contactar