El projecte SmartCamp preveu una inversió de 30 milions d'euros per desplegar la digitalització en el sector dels càmpings, i convertir la demarcació de Girona en una destinació intel·ligent. Aquesta temporada s'ha fet una prova pilot a 3 establiments, on s'ha controlat la gestió de residus, s'ha calculat l'aforament de les piscines i s'ha emprès un sistema d'avisos als clients per possibles riscos meteorològics.
La Ballena Alegre, l'Aquarius i Les Medes han estat els càmpings empordanesos, que aquesta temporada han participat en la prova pilot del SmartCamp. Un projecte pioner liderat per l'Associació de Càmpings de Girona amb el suport del Ministeri de Turisme, que implementa les noves tecnologies en els establiments, per tal de convertir-se en destinacions intel·ligents.
Els resultats de la primera fase del SmartCamp s'han presentat aquest dilluns a La Ballena Alegre de Sant Pere Pescador, on per exemple, els clients poden visualitzar en temps real el seu consum elèctric, gràcies a uns comptadors intel·ligents instal·lats a les parcel·les, o els responsables poden ajustar els nivells de clor a la piscina i comprovar l'aforament en temps real. Ara, la voluntat tant del sector com del govern és estendre el projecte a la resta del país.
A la roda de presentació, el president de l'Associació de Càmpings de Girona també ha reclamat a l'administració més inversió en els hospitals de la demarcació, ja que, diu, s'han convertit en un actiu turístic per als visitants sènior, claus en la desestacionalització del sector.