Les boies d'amarratge a la creu per protegir la fauna i flora marina de la zona ja estan col·locades finalment. El consistori preveia instal·lar-les a principis de temporada, però finalment un problema amb la licitació del servei n'ha impedit la col·locació fins ara.- Ara l'Ajuntament estudia ampliar la zona de protecció a altres àrees.
Han passat setmanes des de l'inici de temporada, però finalment s'han pogut instal·lar les boies d'amarratge a la Creu per les embarcacions de lleure. Un problema amb la licitació de l'obra n'ha endarrerit la col·locació, però finalment ja estan instal·lades.- L'objectiu d'aquests amarratges més ecològics és protegir la flora i fauna del fons marí; com aquestes praderies de posidònia que es troben sota la zona de la Creu i que estan sota protecció estricta per la normativa autonòmica, estatal i europea- El fondeig incontrolat d'embarcacions és capaç d'arrencar grans extensions d'aquestes espècies només amb l'arrossegament d'una àncora-.
L'ajuntament de l'Escala ja fa cinc anys que instal·la aquestes boies ecològiques al marge esquerre de l'illot del Cargol. En són una quinzena i ara el consistori estudia ampliar a més zones el sistema d'amarrament sostenible, entre elles l'àrea de Riells. Els problemes de col·locació de les boies s'han repetit també a la resta de la Costa Brava. Es dona la circumstància que fa tan sols uns dies es van sostreure les boies de tres cales de Mont-ras, al Baix Empordà tan sols tres dies després de col·locar-les.