Els pescadors d'encerclament de l'Escala fan balanç d'una primavera amb poca sardina, de mida petita i condicionada per la presència de moltes tonyines a la Badia de Roses. El nou període de veda entre l'1 i el 17 d'abril ha estat la principal novetat del sector.
La Confraria de Pescadors de l'Escala passa balanç a una primavera a mar marcada per la novetat de la veda a l'encerclament entre l'1 i el 17 d'abril, una exigència que entrava dins el nou pla de pesca de l'encerclament marcat per la Comunitat Europea.
Aquestes dues setmanes d'aturada no han trencat la dinàmica d'uns mesos marcats per les poques captures de sardina i de mida petita. Els bancs d'aquest peix blau han quedat desplaçats del Cap de Begur cap al sud.
La mida i l'abundància de sardina preocupen tant a pescadors com investigadors que estan en plena recerca dels motius. La temperatura de l'aigua, el tipus de plàncton o fins i tot la presència de paràsits hi poden estar al darrere. El sector pesquer insisteix, però, en què un dels problemes és la gran població de tonyines.
Els pescadors esperen que al mes de juny, la pesca de la sardina i l'anxova es recuperi i pugui millor una temporada que fins al moment deixa un regust agredolç als pescadors de l'Escala.