Més d'un centenar de persones a la presentació del consell local del Consell per la República van omplir la sala d'actes del CER. L'acte va suposar un crit a la unitat de l'independentisme i a la preparació d'arguments per a preparar un trencament amb les estructures de l'estat espanyol.
Després de successius ajornaments provocats per la pandèmia, aquest cap de setmana sí, s'ha pogut fer la presentació pública del consell local de l'Escala del Consell per la República. Un acte amb el qual es va omplir bona part de l'aforament de la sala del CER, amb un centenar llarg d'assistents. L'acte, presentat per Dolors Quintana, càrrec electe del Consell per la República, que va ser acompanyada a la taula per la presidenta de la mesa del CxR, Ona Curto; i per l'Albert Donaire, també càrrec electe del CxR. No va poder ser-hi l'exconsellera Dolors Bassa, per una indisposició d'última hora. El consell local que es presentava dissabte, cal considerar-lo encara provisional, donat que ara ha de passar pel procés formal d'elecció dels seus representants. Mentre no s'arribi a l'elecció formalk, la seva coordinadora és Rosa Caballero, que dissabte feia una crida a la unitat de totes les forces independentistes per assolir la ruptura amb l'estat espanyol.
I és que l'objectiu principal del Consell és culminar el procés constituent de la República Catalana. De moment, amb la creació de tota l'estructura organitzativa interna que passa per la creació de consells locals al màxim nombre de municipis possibles.
La base popular és un dels puntals del consell i la divisió entre els partits de perfil independentista un dels hàndicaps principals.
L'acte del dissabte es va completar amb la presentació del llibre "Homenatge a Lluís Llach", de Jordi Magrià, conegut amb el pseudònim de Bicman per les il·lustracions que ha fet dibuixant amb bolígrafs de la marca Bic. I amb l'actuació del Cor Indika que, sota direcció de Ramon Manent va interpretar una tria de cançons de Lluís Llach, acabant l'Estaca, corejada pel públic.