El Far, magazine de rà dio dedicat al mar, es converteix en programa transmèdia i es pot veure en directe per youtube, facebook i twitter des d'aquesta setmana. S'elabora conjuntament entre Rà dio l'Escala, Rà dio Arenys, Canal Blau, La Cala Rà dio i Rà dio Delta.
El Far és un projecte de rà dio pioner que ressegueix l'actualitat vinculada a la mar de punta a punta del litoral català , tnat des de l'à mbit pesquer, com mediambiental o esportiu i recreatiu. Coproduit entre cinc emissores locals i La Xarxa, s'emet en directe cada tarda de quatre a sis. Amb el confinament decretat per la pandèmia de coronavirus, el programa havia quedat reduït a una sola hora i amb continguts enregistats. Aquesta setmana, però, El Far ha enceta una segona etapa convertint-se en programa transmèdia.
Si el programa era pioner en la seva concepció com a programa temà tic coproduit per cinc emissores de litoral, ara ho torna a ser amb l'evolució cap a programa de rà dio que pot veure's a través de les xarxes. I és que el confinament, a banda dels maldecaps que genera a tothom, està essent també una finestra d'aprenentatge.
De moment l'experiència ha nascut de forma ben reeixida. La Cristina Cantal, periodista de Rà dio l'Escala, n'està ben satisfeta.
El Far s'emet de dilluns a divendres de quatre a sis de la tarda.