Empreses i entitats van participen a la reunió informativa on s'ha explicat el funcionament de l'administració electrònica quan hagin de treballar amb l'ajuntament. Es tracta de deixar enrere els papers i fer tots els trà mits telemà ticament.
Una seixantena d'empreses i entitats han assistit a la sessió informativa on l'ajuntament de l'Escala els han explicat com s'han de fer els trà mits a partir de l'1 de març, quan entre en vigor la nova llei del Procediment administratiu Comú.A partir d'ara les gestions entre empreses i entitats i ajuntaments s'hauran de fer telemà ticament mitjançant l'administració electrònica, pel que cal un certificat electrònic per identificar-se.L'ajuntament de l'Escala ha adaptat la plana web per aquest fet.S'han mostrat les instruccions per fer els trà mits bà sics, com per exemple una instà ncia amb la possibilitat d'adjuntar-hi documentació.Durant la presentació els assistents van anar exposant dubtes. El més comú va ser la diferenciació en les gestions entre persona fÃsica i persona jurÃdica. S'aclaria que una entitat o empresa ha de tenir un certificat electrònic propi, no serveix el del seu propietari o president.Tot i que l'administració electrònica es farà efectiva a partir de l'1 de març, es preveu un perÃode d'adaptació, entre d'altres perquè els certificats digitals per empresa o entitat tarden uns tres mesos en tramitar-se.
Per les empreses i entitats representa un canvi en el mètode de treball.Per tal de resoldre dubte s'ha habilitat l'adreça mail sac@lescala.cat.