L’Ajuntament de l’Escala invertirà mig milió d’euros en la millora de l’entorn d’Empúries. Servirà per millorar l’aparcament i crear una nova zona per a vianants
L’Ajuntament de l’Escala invertirà mig milió d’euros els propers tres anys en la millora de l’entorn del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries. L’objectiu d’aquesta inversió és millorar tant l’espai d’aparcament, com l’entorn paisatgístic, creant una nova zona de lleure per als vianants a tocar del passeig d’Empúries. L’alcalde de l’Escala, Víctor Puga i el regidor d'urbanisme Josep Bofill, van explicar al director de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural de la Generalitat, Àlex Susanna, quines són les actuacions que es duran a terme.
La més inmediata será una millora dels accessos a la nova zona d’aparcament que es va crear a l’exterior del MAC-Empúries, amb una inversión prevista de 40.000 euros.L’hivern vinent es continuarà la millora de la pavimentació i dels accessos de tot aquest entorn, amb una inversió total per als propers tres anys valorada en uns 300.000 euros.
Aquest proper hivern també està previst que s’executi el projecte de millora paisatgística d’uns 3.000 metres quadrats del que havia sigut abans l’aparcament dins el MAC-Empúries. L'objectiu serà que tot aquest espai s’integri com a zona de descans i de vianants amb el passeig d’Empúries. Així, està prevista una zona de passeres de fusta i on poder asseure’s o tenir una bona visió sobre la ciutat grega.
L’alcalde de l’Escala, Víctor Puga, remarca la necessitat d’aquestes actuacions en els propers anys.
També es preveu poder signar aviat un conveni entre l’Ajuntament de l’Escala i l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, que gestiona el MAC-Empúries, per tal de potenciar l’acció conjunta de les dues administracions en favor d’aquest jaciment.
A la trobada entre Puga i Sussana també hi ha participat el consell assessor en què hi ha els tres alcaldes anteriors Estanislau Puig, Josep Maria Guinart i Rafel Bruguera.