El cicle de conferències sobre el mar que ha programat el Parc Natural del Montgrà a l'Escala i a l'Estartit ha tingut molta bona acceptació entre el públic. És la primera vegada que es fa aquest cicle, amb l'objectiu de donar a conèixer la riquesa del fons marà i prendre consciència que s'ha de conservar.Â
Durant tres dies, la sala d'actes municipal de l'Ajuntament ha acollit un cicle de conferències sobre el mar proposat pel Parc Natural del MontgrÃ, les Illes Medes i el Baix Ter. En aquesta ocasió, la temà tica era els ambients submarins, els peixos del parc, el busseig respectuós o el projecte sÃpia. Boris Weitzmann, biòleg i tècnic marà del parc, és qui ha conduït les sessions i es mostra satisfet perquè ha tingut molt bona acceptació entre el públic especialitzat: bussejadors, biòlegs i ambientòlegs.Â
L'objectiu principal d'aquest cicle és difondre els valors i la riquesa del fons marà del nostre litoral. En el cas dels monitors de submarinisme, per exemple, els ha servit per tenir més coneixements de la zona que ensenyen als seus clients.
Davant la bona acceptació que la iniciativa ha tingut aquest any, ja s'apunta que tindrà continuïtat.Â
En total, aquest cicle constava de set xerrades: tres s'han fet a l'Escala i quatre a l'Estartit. A més d'aquestes xerrades, el Parc Natural del Montgrà també duu a terme cursos per a guies, tant en la vessant terrestre com marÃtima.Â