ERC de l'Escala vol que els temes que afecten tota la població s'hagin d'aprovar amb majories qualificades i assegura que en cap cas donarien suport a un pacte antinatura per formar govern.
A la ronda d'entrevistes de precampanya que s'ha programat a Ràdio l'Escala i Canal 10 empordà ahir va ser el torn d'Esquerra Republicana - Junts per l'EScala. Entrevista on els seus representants van postular-se per formar majories àmplies a l'hora d'aprovar els temes més trascendents per al municipi. Rosa Caballero, número cinc de la candidatura d'ERC-JxE:
El procés sobiranista tindrà presència a la campanya d'aquestes eleccions, almenys a la formació d'Esquerra Republicana. De fet, a dia d'avui, és l'única formació la totalitat dels membres de la qual han signat el compromís "Ajuntaments per la independència". Manel Gallart, número 10 de la candidatura:
A l'entrevista d'ahir, els components d'ERC es van mostrar oberts a pactar el futur govern municipal, si els resultats així ho possibiliten. Però també amb la premisa que, per entrar al govern hi ha una condició prèvia inqüestionable: el seu programa electoral. I amb el benentès que mai formaran part d'un pacte antinatura. Rosa Caballero:
Avui continua la ronda de precampanya amb entrevista a representants d'ICV-EUiA. Demà serà el torn de CiU i dijous de PSC. Divendres, primer dia de campanya, s'engegarà la ronda d'entrevistes als caps de llista.