L'ajuntament de l'Escala aprova la moció d'adhesió al pacte nacional pel dret a decidir. Ho va fer en el mateix ple on s'acordava el conveni per a la promoció conjunta de la badia, inclosa des de fa dos anys al Club de les Badies més belles del món.
Si t'interessa escoltar-lo, pots contactar amb nosaltres per tal que te l'enviem.
Tots els grups municipals, a excepció del PP, van votar a favor de la moció d'adhesió al Pacte Nacional pel dret a decidir, entès aquest pacte com el punt de trobada i de participació de tots els agents i institucions catalanes en pro d'aconseguir la convocatòria d'una consulta que permeti l'expressió majoritària de la voluntat popular. De fet, la moció era presentada conjuntament per PSC, CiU, ICV i JxE. Era presentada per la portaveu de CiU. N'escoltem un fragment de la seva intervenció. Mari Dubé:
Des d'ICV, Àngel Rodríguez, deia sentir-se "encantat" que l'Ajuntament voti aquesta moció:
Per al regidor Xavier Ballesta, de Junts per l'Escala, és importantíssim que la gran majoria del ple voti a favor d'aquesta moció:
L'única veu discordant va ser la de la regidora del PP, Mercè Garcia, que considera la moció com una cortina de fum:
L'última intervenció va ser la de l'alcalde, Estanis Puig, que va destacar dues dades extretes d'enquestes: la primera, com un 80% de l'electoral s'ha posicionat a favor de la celebració d'una consulta i la segona, que més del 70% d eles famílies catalanes veuen bé la immersió lingüística. Estanis Puig:
La votació de la moció va donar el resultat de 16 vots a favor per tant sols un en contra.En el mateix ple s'aprovava el conveni interadministratiu de col·laboració entre els quatre municipis de la badia de Roses per a la promoció d'aquesta badia inclosa des de fa dos anys al Club de les Badies més Belles del Món. Aquest conveni regula que per aquest any 2013, cada ajuntament farà una aportació econòmica de 2.500 euros per a finançar la campanya de promoció conjunta de la badia. En aquesta primera campanya, l'objectiu principal serà el d'identificació de la marca a través de quatre línies d'actuació: presentació del segell del Club de Badies més Belles del Món, creació d'un portal web de la badia de Roses, edició de material gràfic i/o digital i creació de marxandatge amb la marca de