L'Agència Catalana de Turisme, juntament amb els consistoris de l'Escala, Sitges i Tossa de Mar han organitzat un viatge de promoció turística, encarat als creadors de contingut a les xarxes socials. Sota el segell de 'Barris i Viles Marineres', els instagramers i tiktokers han difós entre els seus seguidors imatges i vídeos d'aquests municipis del litoral.
Els instagramers i tiktokers 'Two Are Here', 'Travel Trip For You' i 'El Mundo en Mis Pies' han visitat del 16 al 19 de setembre l'Escala, Sitges i Tossa de Mar. Ho han fet acompanyats dels seus telèfons mòbils i gadgets electrònics, per tal de mostrar entre els seus cinc-cents mil seguidors, els punts més emblemàtics d'aquestes localitats del litoral català.
El viatge forma part d'una campanya de promoció, que impulsa l'Agència Catalana de Turisme i els consistoris dels municipis del litoral amb segell 'Barris i Viles Marineres'. El distintiu s'atorga a les poblacions que han preservat la seva tradició marinera i encara avui, tenen una programació turística vinculada al mar. N'és un exemple l'Escala, on els creadors de contingut han emprès una ruta amb els creuers Mare Nostrum, han visitat la fàbrica d'anxoves i el MAC-Empúries.
Així doncs, les campanyes de promoció turística no es limiten a les fires i a la publicitat en els mitjans tradicionals, sinó que també s'aposta per l'entorn virtual. Es busca arribar a un nou públic, més habituat al consum de les xarxes socials i amb interessos a viatjar.