Segon i últim dia de proves de competències bàsiques a secundària. Per primera vegada els alumnes s'han examinat en la competència sociotecnològica. Es detecta una manca de nivell de comprensió dels textos, no tant sols en aquest competència, també en la resta, com les llengües o les matemàtiques.
Avui els alumnes de quart d'ESO han fet les darreres proves de competències bàsiques per avaluar quin és el nivell al final de Secundària.
Entre elles, la sociotecnològica, que s'ha fet per primera vegada aquest curs.
Des de l'Institut el Pedró de l'Escala es veu en positiu el fet d'anar ampliant les competències, no quedant-se només amb les referents a les llengües i les matemàtiques.
S'explica però, que el principal problema, sigui quina sigui la competència posada a prova, és la comprensió dels textos.
Pel que fa a la prova sociotecnològica d'avui, s'ha basat en situacions reals, en interpretació de les dades que s'exposaven als enunciats.
Hi ha tingut un paper important les noves tecnologies.
A la sortida l'alumnat coincidia en molts casos en la dificultat d'entendre el que es preguntava.
Les proves de competències bàsiques aporten dades al Departament d'Ensenyament i als mateixos instituts, per tal de poder rectificar en les matèries on els coneixements adquirits pels alumnes no siguin els necessaris.
Els resultats s'enviaran als centres una vegada sigui avaluats des d'Ensenyament.